کدام؟! دوئل میان کولر گازی و کولر آبی‌


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


مناطق گوناگون از چه مدل کولر گازی بایستی به کار گیری کنند؟

برای خرید کولرهای گازی نیاز است تا به نکات بخش اعظمی اعتنا کنیم چرا‌که که‌این وسایل اعم از وسایلی میباشند که برق حداکثری مصرف می نمایند و بخصوص در فصل گرما کولر گازی یکی‌از پرمصرف‌ ترین وسایل خانگی به حساب می آید .

در صورتی‌ که مردمان در هنگام خرید کولر گازی به خصوصیات آن اعتنا نمایند و کولرهایی متناسب با اقلیم اب و هوایی خویش گزینش نمایند , خیر فقط قدمت کولر گازی خویش را ارتقاء می‌دهد , بلکه سبب کاهش مصرف برق و هزینه‌ های مرتبط با ان نیز نزدیک به 10 درصد میگردند .



در صورتیکه اشخاص در هنگام خرید کولر گازی به ویژگی ها آن دقت نمایند و کولرهایی متناسب با اقلیم اب و هوایی خویش گزینش نمایند , نیز هزینه ها کاهش پیدا می نماید و نیز قدمت کولر بیشتر می شود . ما در‌این مقاله عملکرد کردیم شایسته ترین کولرهای گازی برای بخش ها گرمسیری را معرفی کنیم پس در‌حالتی که قصد خرید کولر نو را دارید با ما همراه باشید .

در هنگام خرید کولرهای گازی به برچسب انرژی آن اعتنا نمایید این برچسب‌ها دربردارنده اطلاعاتی است که مصرف کنندگان می توانند گونه های متعدد این دستگاه را با اعتنا به شاخص مصرف انرژی رقم خورده , رده‌های بازدهی انرژی ( A تا G ) , مقایسه کنند . کولرهای گازی معمولاً دارنده رتبه تهیه و تنظیم دما میباشند .



- کولر های دارنده امکان گرم کردن محیط تا بیشتر از 25 مرتبه سانتی گراد و امکان استعمال در دمای ذیل و چه بسا تحت صفر را دارا می‌باشند .
- به کارگیری از حرفه داخلی با قطر بزرگتر سبب ساز کاهش صدای برخورد هوا با تراز پره ها شده و همینطور سبب پرتاب بیشتر باد میگردد .
- دارنده مانیتور LED با نمایشگر دما .
- قابلیت و امکان نصب پر سرعت و سهل وآسان .
- امکان نصب پر سرعت با کابل های ارتباطی سوکت دار و دوری از اتلاف کابل کشی در زمان مسیر .
- در کولرهای , جهت دوری از فساد و داغی بیشتراز حد کمپرسور , یک حافظ حرارتی , جریان را در هنگام گرمای مضاعف جدا می نماید .

منبع: تاسیسات آی آر

 

نکته مهم: قبل از خرید کولر گازی حتما به خدمات پس از فروش آن دقت کنید. کولری را بخرید که تعمیرات ان و قطعات آن برای تعمیر در دسترس باشد. کولرهای مانند سامسونگ ال جی - جنرال - بوش قطعات آنها در تهران وجود دارد. البته برندهای ایرانی مانند اسنوا نمایندگی خوب و قطعات خوبی دارند.

مجموعه ها و تعمیرگاه مجاز کولر اسنوا در تهران زیاد هستند. اگر مشکلی  و عیبی در کولر اسنوا رخ داد می توانید خیلی سریع برای رفع آن اقدام کنید. همچنین اگر مجموعه ای را نمی شناسید می توانید از سایت تاسیسات سرویس برای خدمات تعمیر کولر اسنوا اقدام کنید.



کولر گازی اختصاصی مناطق گرمسیری

کولرهای دسته T3 برای مناطق گرمسیری مثل استان های خوزستان , هرمزگان و بوشهر کاربرد دارا هستند چرا‌که ‌این کولرها تا دمای ۵۲ رتبه سانتی گراد قابلیت و امکان کارکرد داشته و چه بسا بعضا خالق ها دستگاه هایی ایجاد کرده اند که در دمای ۵۵ و ۶۰ رتبه سانتی گراد سوای اختلال فعالیت می نماید .

منزه بودن کندانسور کولر به نظر عبور جریان هوا به میزان متعددی از انرژی الکتریکی مصرفی کولر می کاهد , ضمناً سفارش می گردد که درصورت قابلیت کولر گازی را در مسیر باد نصب نمایند , چون این فعالیت موجب ارتقاء تبادل حرارت در کندانسور و در فیض ارتقا بازدهی کولرهای گازی و کاهش مصرف برق خواهد شد .



تهویه مطبوع : در معنای هوا رسانی دلپذیر بوده و وظیفه آن تأمین قوانینی است که موجب رفاه بشر میشود و یا این که دما و رطوبت ما یحتاج جهت محافظت یک متاع یا این که یک روند مختص را تأمین میکند .

تبرید : به دست آوردن گرما از یک محیط یا این که یک جسم به خواسته کم کردن دمای آن و انتقال دادن گرمای فوق به گوشه و کنار یا این که جسم دیگر را کار تبرید میگویند .

کولر گازی : نوعی از سیستم های تهویه مطبوع هست که در لهجه پارسی بدین اسم متداول شده که دربرگیرنده چرخه سرمایش مبنی بر تراکم و انبساط گاز می‌باشد . کولرهای گازی از منزلت خاصی در صنعت تهویه و تبرید برخوردارند به دلیل آنکه تخت‌گاز از گرمای محیط می کاهند و برخلاف کولرهای آبی رنگ رطوبت را ارتقا نداده و هوای ناسالم در شهرهای آلوده و کثیف را هم به محیط درون منتقل نمی کنند و همینطور مضرات ناشی از تماس باد کولرهای با تن آدم را ندارند .

در ضمن قابلیت و امکان رطوبت گیری بالای کولرهای گازی موجب شده که در بخشها شرجی و مرطوب ( شمال و جنوب ) مرزوبوم در فهرست ملزومات تجهیز ساختمانها قرار گیرد .



کولرهای گازی معمولاً در مدلهای متعدد دربرگیرنده اسپلیت , پنجره ای و پرتابل ساخت میشوند .



اسپلیت : واژه و کلمه اسپلیت به معنای دو تکه یا این که مجزا است و برای کولر های گازی که از دو بخش داخلی ( Indoor ) و فرنگی ( Outdoor ) درست شده گردیده اند , به کارگیری می شود . بخش داخلی را ایندور , یونیت داخلی یا این که پنل داخلی و همینطور بخش فرنگی را آوتدور , یونیت فرنگی یا این که پنل بیرونی هم معرفی می‌کنند .


اسپلیت ها , دارنده مدلهای مختلفی اعم از دیواری , ایستاده , سقفی , کاستی و . . . . میباشند . در‌این دسته کولرها به دلیل استعمال کمپرسور در بخش فرنگی دستگاه صدای نتایج از فعالیت کرد آن به باطن ساختمان منتقل نشده , لذا حس راحتی و متانت صوتی بیشتری نتایج می شود .




برای کاهش مصرف برق کولر گازی جه نکاتی را می بایست رعایت کرد ؟

  • خدمت سالیانه کولر گازی را حتما دورازشوخی بگیرید به دلیل آن که در صورت عدم خدمت مصرف برق دستگاه شما بالا رفته و پرتاب باد دستگاه کم می شود و در زمان طولانی اسیب بدون شوخی به دستگاه می‌زند , چه بسا کولرهای ابی سالی یک توشه خدمت و ردوبدل پوشال می گردند .

  • نصب کندانسور کولرهای گازی در سایه سبب ساز خودداری از اتلاف میزان قابل توجهی از انرژی مصرفی ان ها میشه .

  • درصورت قابلیت کولر گازی را در مسیر باد نصب نمایید . چون این فعالیت منجر انتقال حرارت خوبتر در کندانسور شده و در سود ارتقاء راندمان و کاهش مصرف انرژی نتایج خواهد شد .

  • تلاش شود محوطه پشت کولر دارنده فضای قابل قبولی جهت گردش هوا باشد .

  • درزگیری مطلوب اطراف کولر , قرار نداشتن در معرض تابیدن بدون واسطه خورشید , خدمت به موقع و پاک نمودن فیلترهای هوا و رادیاتور , تاثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی الکتریکی دارا هستند .

 

برای آشنایی با کولرهای گازی هم می توانید از اینجا وارد شوید و نکات مهمی را یاد بگیرید.



گزینش گنجایش مطلوب کولر گازی

گنجایش مطلوب گزینش هوشمندانه ایست , چون در دو وضعیت گنجایش بالا و گنجایش زیر مقابل مساحتی مختص اسیب رسان خواهد بود و دما و رطوبت جانور در محیط در توا‌ن ایدآل تامین نمیشود . از این رو می بایست در کنار جور کمپرسور به عمل رفته , گنجایش کولر گازی و کمپرسور هم مطلوب باشد . این میزان گنجایش با واحد BTU معقول میشود .


مزیت های کولر ابی

  • کولرهای آبی‌رنگ دارنده مصرف برق کمتری نسبت به کولر گازی میباشند .
  • ارزش کولرهای ابی در بیشتر موردها کمتر از کولرهای گازی است .
  • کولر های ابی برای بخش ها گرم و کم آب فراوان مطلوب می باشند .
  • کولرهای ابی ضرری برای محیط زیست ندارند و هیچ گاز سمی را ایجاد نمیکنند .
  • مصرف برق در کولرهای ابی به نسبت کولرهای گازی کمتر است .


مزیت های کولر گازی

  1. کولرهای گازی بضاعت و توان به کارگیری تحت عنوان سیستم گرمایشی موازی با امکان خنک سازی را دارا‌هستند .
  2. Inverter V فناوری جدیدی در کولرهای گازی است که سبب کاهش مصرف انرژی تا ۶۰ درصد میشود که به تازگی در کولر های گازی مورد به کار گیری قرار گرفته است .
  3. کولر گازی بدین عامل در بخشها مرطوب نظیر استانهای شمالی طرفدار بسیار دارااست که خویش رطوبت محیط را مثل کولرهای آبی‌رنگ ارتقا نمی دهد .
  4. کولرهای گازی هوای داخل منزل را به باطن میکشند و خنک می‌نمایند . براین اساس احتمال ورود آلودگی از خارج منزل به داخل منزل مضاعف کمتر است .
  5. امکان تصفیه بی نقص هوا از عطر , گرد و غبار , آلاینده ها و باکتری ها را داراست .
  6. امکان خنک سازی محیط در دوران زمان کمتر را داراست .
  7. حذف لوله کشی و عدم نیاز به شبکه کشی در کولرهای گازی موجود است .



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: کولر گازی , کولر آبی , تعمیر کولر گازی , تعمیر کولv hsk , h ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');